records
Aantal klachten Fluvius
Datasetschema
Klik om uit te vouwen Klik om samen te vouwen
JSON Schema
Het volgende JSON-voorwerp is een gestandaardiseerde omschrijving van het schema van uw dataset. Meer over JSON-schema.
{
- "title":"1_35-aantal-klachten-fluvius",
- "type":"object",
- "oneOf":,[
- {
- "$ref":"#/definitions/1_35-aantal-klachten-fluvius"
}
] - "definitions":{
- "1_35-aantal-klachten-fluvius":,{
- "properties":{
- "records":{
- "type":"array",
- "items":{
- "$ref":"#/definitions/1_35-aantal-klachten-fluvius_records"
}
}
} - "records":
} - "properties":
- "1_35-aantal-klachten-fluvius_records":{
- "properties":{
- "fields":{
- "type":"object",
- "properties":{
- "jaar":,{
- "type":"string",
- "format":"date",
- "title":"Jaar",
- "description":"Het jaar waarin de klacht gecapteerd werd."
} - "type_klacht":,{
- "type":"string",
- "title":"Type klacht",
- "description":"Een klacht wordt omschreven als een melding of gemandateerde melding waarbij de netgebruiker zijn ontevredenheid kan uiten over een dinest of product geleverd door de distributienetbeheerder, waarbij de netgebruiker betrokken partij is. Binnen elke operationele dienst van Fluvius zijn medewerkers aangesteld die als onderdeel van hun job verantwoordelijk zijn voor de behandeling van klachten. De klachten die deze medewerkers behandelen, noemen we binnen Fluvius ‘eerstelijnsklachten’. Klachten die geëscaleerd werden, die handelen over gedrag van medewerkers of die ingediend werden bij overheidsinstanties zoals de Vlaamse Ombudsdienst, de Federale Ombudsdienst, de VREG ... noemen we binnen Fluvius ‘tweedelijnsklachten’."
} - "terecht_en_niet_terechte_klacht":,{
- "type":"string",
- "title":"Terecht en niet terechte klacht",
- "description":"Een terechte klacht is elke klacht waarbij, tijdens of na behandeling, wordt vastgesteld dat de reglementaire verplichting niet werd nageleefd door de distributienetbeheerder, een gemaakte afspraak onder door de netgebruiker voldane voorwaarden niet werd gerespecteerd door de distributienetbeheerder of de gestelde norm niet werd gehaald door de distributienetbeheerder. Andere klachten hebben een kenmerk "onterechte klacht". deze onderverdeling is enkel bestaand bij een eerstelijnsklacht."
} - "product_dienst":,{
- "type":"string",
- "title":"Product/Dienst",
- "description":"Binnen Fluvius worden de klachten onderverdeeld in een aantal groepen. De verschillende groepen die je kan terug vinden zijn: Aansluitingen, Storingen/defecten, Werken in de straat, Lokale productie, Marktoperaties, Premies, Leveranciersrol Fluvius, Tarieven, Kwaliteit en Overige. Overige betreft een opsomming van diverse thematieken zoals Klantcontactcenter, Energieadvies, etc."
} - "aantal_klachten":{
- "type":"integer",
- "title":"Aantal klachten",
- "description":"Som van de klachten met de specifieke eigenschappen in eerdere kolommen."
}
} - "jaar":
}
} - "fields":
} - "properties":
} - "1_35-aantal-klachten-fluvius":
}